Tulevaisuustutkimuksesta hyötyä yrityksille

huhtikuu 30, 2018

  Tulevaisuustieto on kiinnostavaa, koska se auttaa ohjaamaan yrityksen toimintaa. Jos tulevaisuus voitaisiin ennakoida varmasti, olisi yritysten helppoa mennä eteenpäin automaattiohjauksella. Tulevaisuuteen ei valitettavasti voida kuitenkaan nähdä suoraan, mutta analysoimalla muutossignaaleja saadaan esille näkymiä, joita yritykset voivat hyödyntää strategiatyöskentelyn tukena. Megatrendit ja trendit, kuten ekologinen kestävyys, vaikuttavat yrityksiin ja toimijoihin kaikilla toimialoilla. Jos esimerkiksi matkanjärjestäjä […]

Terveisiä Sales Morning -tapahtumasta

maaliskuu 13, 2018

Vietin juuri aamupäivän Helsingin Sales Academyn järjestämässä Sales Morning -tapahtumassa. Päivän anti oli mielenkiintoinen ja niin kuin tänä päivänä pitääkin, myyntiä lähestyttiin myynnin, markkinoinnin ja – mikä parasta – ihmisten näkökulmasta. Tässä lyhyt kooste siitä, mitä itselle jäi päällimmäisenä mieleen päivän puhujilta: 1. puhuja, Olav Nordgren, Senior Consultant, Caliper Sweden The evolving world of sales […]

Suutarin lapsella ei ole kenkiä

helmikuu 17, 2018

  Tuttu sanonta kolahti tällä kertaa omaan nilkkaan. Olen saanut tehdä viimeisen parin kuukauden aikana vuokrapäällikkönä erittäin mielenkiintoisia projekteja. Olen vetänyt läpi yhden ison messuprojektin, olen ollut mukana suunnittelemassa uuden ravintolakonseptin markkinointia ja brändi-ilmettä, suunnitellut maakunta- ja sote-uudistuksen viestintää ja lisäksi vetänyt muutaman markkinoinnin sparraustyöpajan. Aivan älyttömän mielenkiintoista ja innostavaa, mutta asiakkaiden maailma on vienyt […]

Osumatarkkuus paranee, kun alkaa tähtäämään!

joulukuu 9, 2017

Tänään pohditaan markkinoinnin kohdentamista ja arkisten asioiden vaikutusta asiakkaan ostokäyttäytymiseen. Taustapiru Manu jatkaa tee-se-itse -videoiden sarjaa omalla robustilla tyylillään. Tällä kertaa auton ratissa matkalla Helsinkiin. Tässä muutama pohdinta Manun vlogista: Onko säätilalla vaikutusta asiakkaidesi ostokäyttäytymiseen? Entä viikonpäivällä ja kellonajalla? Entä onko asiakkaasi ostoskori eri näköinen juuri palkkapäivän jälkeen kuin viikkoa ennen seuraavaa tiliä, kun lompakossa […]

Asiakaskokemus määrittää brändin

marraskuu 20, 2017

Sinulla voi olla huippuhyvä mainostoimistokumppani, joka tekee upeita kampanjoita. Tuote on viimeisen päälle toimiva ja alansa huippu. Tuotekehitykseen on panostettu ja viimeisin versio lyö takuulla kilpailijat laudalta. Verkkokauppakin pelittää ja sivut on juuri uusittu. Sitten tulee asiakas kivijalkakauppaan. Asiakas, joka on jo verkossa näkemänsä perusteella lähestulkoon tehnyt ostopäätöksen, ja on nyt tulossa tekemään kauppoja. Myymälä […]

Pohdintaa markkinoinnin roolista

lokakuu 24, 2017

Oakhillin taustapiru ja toinen osakas Manu Mesimäki korkkasi virallisesti yritysen ekan vlogin. Käy kurkkaa miten halot halkeaa ja tarina soljuu.

Mahdollisuuksien maailma

lokakuu 15, 2017

Osallistuin perjantaina Lahden Messuilla BusinessDay 2017 tapahtumaan, joka on yrityksille ja yrittäjille suunnattu kohtaamis- ja verkostoitumistapahtuma. Tapahtumassa oli monia erinomaisia puheenvuoroja ja olisin toivonut, että paikalla olisi ollut enemmän opiskelijoita ja nuoria kuuntelemassa erityisesti paria yrittäjätarinaa. Näin Tyttöjen päivän jälkimainingeissa plussaa siitä, että molemmat yrittäjät ovat kansainvälisesti menestyneitä nuoria naisia. Ensimmäinen yrittäjyydestä puhunut oli Nelli Lähteenmäki, joka […]

Uusi tapa tehdä töitä

lokakuu 9, 2017

Co-working eli vapaasti suomennettuna yhdessä tekeminen tai yhdessä työskentely on tämän päivän työmaailman trendisana, jolle oikeasti on vaikea löytää suomenkielistä täysin vastaavaa sanaa. Minulle se merkitsee sitä, että nykyajan työelämä vaatii uudenlaista yhdessä tekemistä ja siilojen ja rajojen murtamista. Älykkään maailman ja digitaalisen murroksen edetessä meidän kaikkien maailma sellaisena kuin me sen tunnemme tulee muuttumaan. […]

Markkinointi on hömppää – myynti se kaupat tekee!

lokakuu 1, 2017

Niinkö? Itseasiassa edelleen ihmeen moni yrittäjä ja yritysjohtaja ajattelee näin. Niin, että markkinointi on yhtä kuin pipoporukan toimesta poskettomilla tuntihinnoilla tehtäviä esitteitä ja nettisivuja, joita ilmankin pärjäisi mutta kun pitää teettää ne esitteet, kun mennään viikoksi messuille Saksaan. Nettisivuja ei sentään kyllä sen takia käännetä saksaksi. Tyttären pojan tekemät englanninkieliset kyllä riittää. Myyntimiehet kyllä hoitaa […]

Rakkaudesta myyntiin ja markkinointiin

syyskuu 25, 2017

Uskon että se on ollut minussa aina. Sisään kasvaneena ja osittain myös kasvatettuna. Se on aika ajoin ilmoitellut olostaan poltteena, joka on saanut tekemään pöytälaatikkoon liiketoimintasuunnitelmia. Kolmesti aiemmin minulle on ehdotettu ja tarjottu sen mahdollisuutta eri muodoissa, mutta aika ei ole ollut oikea. Aina se on ollut mukanani tavassani tehdä töitä. Nyt vihdoin aika oli kypsä […]