Oakhill kuvituskuva työskentelytilanteesta

Blogi.

Pidimme huhtikuussa Päijät-Hämeen Yrittäjillä koulutuksen Myynnin ja markkinoinnin tuottavasta yhteispelistä.

Koulutus sisälsi paljon asiaa myynnistä, markkinoinnista, digitaalista kanavista ja vastuullisuudestaKouluttajina toimi Oakhill Groupista Marika Mesimäki, Manu Mesimäki sekä Joona Kallinen.

Tästä blogista voit lukea lyhyet tiivistelmät jokaisesta puheenvuorosta. Kaikki loistavat ja inspiroivat puheenvuorot löydät tallenteena Oakhill Groupin Youtube-kanavalta.

Kuva Oakhill Groupin johtoryhmästä
Kuva Oakhill Groupin johtoryhmän työskentelytilanteesta

Miksi myynnin pitää rakastaa markkinointia?

Oakhill Oy:n toimitusjohtaja Marika Mesimäki kertoo miksi myynnin tulisi rakastaa markkinointia. Tuloksellinen (toimiva) markkinointi ei ole päälle liimattua höttöä vaan perustuu yrityksen strategisiin liiketoiminnan tavoitteisiin. Markkinoinnin, kuten myynninkin, toimenpiteet auttavat yritystä saavuttamaan liiketoiminnalle asetetut tavoitteet sekä tukevat yritystä matkalla kohti visiota.

Markkinoilla on valtavasti tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat toisiaan ominaisuuksiltaan ja toiminnallisuuksiltaan. Hyvin toteutettu ja perusasioihin tukeutuva markkinointi voi olla yrityksen tärkein erottautumistekijä. Miten palvelumuotoilu liittyy tähän kaikkeen?

Katso Marikan esitys kokonaisuudessaan täällä

Vastuullisuudesta kilpailuetua

Mitä tarkoittaa vastuullisuus ja miten se näkyy PK-yritysten arjessa? Mitkä ovat PK-yritysten suurimmat kipukohdat vastuullisuuteen liittyen? Think Furtherin toimitusjohtaja Joona Kallinen pureutui omassa puheenvuorossaan vastuullisuuden peruskysymyksiin.

Yhteistyökumppanit vaativat tänä päivänä laajojakin selvityksiä yrityksen vastuullisuuden ja kestävän kehityksen nykytilasta sekä kuinka yritys tulee näitä jatkossa kehittämään. Työnantajamielikuva on keskeisessä roolissa, kun puhutaan yritysten vastuullisuudesta. Katso ja kuuntele kiinnostava, erittäin ajankohtainen sekä varmasti ajatuksia herättävä puheevuoro vastuullisuudesta.

Katso Joonan esitys kokonaisuudessaan täällä

Kuva tietokoneesta, jonka näytössä näkyy Think Furtherin vastuullisuusmateriaalia
Kuva Manu Mesimäestä hymyilemässä tietokoneella

Tulokselliset verkkopalvelut

Tammi Digitalin perustaja, yrittäjä ja hallituksen puheenjohtaja Manu Mesimäki haastaa kuuntelijoita kaivamaan isot pensselit – tai no mielellään telat esiin ja maalaamaan isoa kuvaa uudelleen. Mistä on hyvät verkkopalvelut rakennettu ja voiko verkkokauppaa hyödyntää myös B2B-yritykset tai yritykset, joilla ei ole kivijalka myymälää?

Sivuston tekninen toteutus on vain pieni osa toimivaa sivustoa. Toimiva sivusto on itsessään myyvä ja tuo yritykselle lisää liidejä, mutta toimivakin liidikone vaatii huoltoa ja ylläpitoa. Kenellä on varaa jättää koneet tyhjäkäynnille? Valtavasti tärkeää asiaa tuloksellisista verkkopalveluista.

Katso Manun esitys kokonaisuudessaan täällä