Oakhill kuvituskuva työskentelytilanteesta

Tutustu töihimme.

Entopille uusi yritysilme ja uudet verkkosivut

Entop on kotimainen mekaniikkasuunnitteluun keskittynyt insinööritoimisto, joka suunnittelee ja tuottaa laadukkaita asiakaslähtöisiä sekä innovatiivisia teknisiä palvelutuotteita ja ratkaisuja, jotka parantavat asiakkaiden liiketoimintaprosessien tuottavuutta ja kilpailuetua kansainvälisillä markkinoilla.

Oman toimialansa edelläkävijänä Entop pyrkii jatkuvasti löytämään uusia entistä parempia ratkaisuja sekä kehittämään toimintaansa. Nyt oli aika kirkastaa yrityksen markkinointistrategiaa ja strategiatyön lopputuloksena päädyttiin uudistamaan yrityksen brändi-ilme, ydinviestit ja tapa puhua valituissa kanavissa. Uudistuneen ilmeen myötä myös verkkosivusto uusittiin vastaamaan nykytilaa ja tukemaan liiketoiminnan tavoitteita.

entopin yrityspresentaation kuvaus

Suunnitelmallisesti kohti yhteisiä tavoitteita

Oakhill Groupin tiimi toteutti talvella 2022 palvelumuotoilun menetelmiin perustuvan suunnitteluvaiheen, jonka tuloksena syntyi kattava liiketoimintastrategiaan perustuva markkinointistrategia ja -suunnitelma. Suunnitteluvaiheessa keskityimme erityisesti myynnin ja markkinoinnin näkökulmiin sekä tunnistamaan Entopin vahvuuksia ja kehityskohteita.

Tässä palvelumuotoilun työpajavaiheessa muotoutui myös Entopin ostajapersoonat ja heille tärkeimmät ydinviestit. Samalla lähti liikkeelle uusien sisältöjen suunnittelu ja tuleva viestintä- ja markkinointisuunnitelma.

 

”Ymmärsimme, että markkinointi ja siihen liittyvät toimenpiteet ovat olleet Entopissa huonolla hoidolla. Tuntui järkevältä lähteä yhdessä ulkopuolisen asiantuntevan kumppanin kanssa tekemään markkinointia ammattimaisemmin ja järjestelmällisemmin. Prosessin lopputuloksena myös yritysilmeemme muuttui vastaamaan haluamaamme mielikuvaa.”

Kimmo Määttänen, toimitusjohtaja, Entop Oy

entopin uusi yritysilme tietokoneen näytöllä

Ratkaisuna kattava uudistus

Yhteistyön tuloksena syntyi ensin markkinointistrategia, joka määritteli Entopin markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmät ja ydinviestit sekä käytettävät kanavat. Oakhillin graafikot  suunnittelivat uuden yritysilmeen ja uudistivat Entopin logon.

”Muutos oli tarpeen, sillä yritysilmeemme oli jo yli 20 vuotta vanha. Asiantuntevan kumppanin kanssa päädyimme yritysilmeen ja logon uudistamisen lisäksi uudistamaan verkkosivumme”, kertoo Entopilta Kimmo Määttänen.

Oakhill toteutti sivuston suunnittelun uuden graafisen ilmeen mukaisesti ja Tammi Digital vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta. Verkkopalvelu uusittiin kaikkine sisältöineen. Oakhill toteutti myös kuvauspäivän asiakkaan tiloissa, jonka lopputuloksena syntyi runsas määrä laadukkaita kuvistuskuvia niin verkkosivuille kuin muuhun markkinointiin ja viestintään. Lopputuloksena Entopille syntyi teknisesti hyvin toimiva alusta, joka palvelee ja toteuttaa tehtyä markkinointisuunnitelmaa.

Tutustu tarkemmin verkkosivuprojektiin Tammi Digitalin sivuilla.

Asiantuntevaa kumppanuutta

Oakhill Groupin asiantuntijat ovat tuottaneet Entopille juuri sitä lisäarvoa, johon heille ei ole ollut omaa kompetenssia. Aivan kuten Entop haluaa auttaa ja tukea omia asiakkaitaan.

”Me insinöörit olemme mestareita oman alamme substanssiosaamisessa, mutta monesti kovin huonoja kertomaan omasta osaamisestamme. Tässä projektissa saimme keskittyä omaan ydinosaamiseemme ja asiantunteva kumppani on osannut hienosti poimia siitä kaiken olennaisen”, Määttänen kiteyttää.

Oakhillin Entopille toteuttamia kuvituskuvia.