Oakhill kuvituskuva työskentelytilanteesta

Tutustu töihimme.

Wine Cafe Olavin markkinointi- ja lanseeraussuunnitelma

Kuva työnkentelystä kahvilassa

Lähtötilanne

Teerenpeli Yhtiöt lanseerasi vuonna 2018 Lahden keskustaan uudenlaisen viinikahvilan.He tarvitsivat markkinointiviestinnän tekijää, sillä resursseja ei löytynyt asiakkaan omasta organisaatiosta. Painetta projektiin loi se, että sen aikataulu oli äärimmäisen tiukka.

Ratkaisut

Oakhill tarjosi Teerenpeli Yhtiöille ulkoistettua markkinointiapua ja laati uudelle avattavalle viinikahvilalle markkinointi- ja lanseeraussuunnitelman. Oakhill etsi projektiin mukaan myös graafikon, valokuvaajan, verkkosivujen toteuttajan sekä muita tarvittavia yhteistyökumppaneita.

Markkinointisuunnitelma sisälsi markkina- ja kilpailija-analyysin, palveluiden ja tuotteiden sekä kohderyhmien määrittelyn, ydinviestien kiteyttämisen, kanavavalinnat sekä sisältöjen luomisen (verkkosivut, Facebook ja Instagram sekä TripAdvisor). Lanseeraussuunnitelmaan kuului tiedottamisen lisäksi sosiaalisen median aktiivinen käyttö hyvissä ajoin ”Making of” -hengessä.

Tulokset

Oakhill toteutti markkinointi- ja lanseeraustoimenpiteet samaan aikaan kun viinikahvilan konseptia vielä suunniteltiin ja hiottiin. Making of –henkisellä somemarkkinoinnilla kerättiin Olavin Instagram ja Facebook -tileille lähes tuhat seuraajaa ennen kuin kahvila oli avattu.

 

Kuva making of Wine Cafe Olavi -logo